Geld besparen op beauty – 5 tips

Je kan als beautylover nooit genoeg producten hebben. Een nieuwe blush, nagellak, haarmasker of bodylotion. We willen het allemaal! Onze portemonnee laat dit helaas niet altijd toe en we leven dan ook vaak aan het eind van de maand op noedels en water, omdat we weer eens te veel hebben uitgegeven. Ik deel vandaag 5 tips om deze beauty crisis in het vervolg te voorkomen!

31 – Goedkopere make-up
Ik geef het toe. De highlighters van Dior glanzen erg mooi en de oogschaduws van Urban Decay zijn geweldig gepigmenteerd. Duurdere beautyproducten zijn vaak pareltjes, maar dit betekent niet dat de goedkopere merken slecht zijn. Deze merken doen het tegenwoordig zelfs enorm goed op het gebied van beauty!
Drie budget toppers:


2 – Aanbiedingen

Houd de folder goed in de gaten! Merken als L’Oréal, Max factor en Maybelline hebben bijvoorbeeld vaak 1+1 acties bij de drogisterij. Dat scheelt je toch weer de helft van het geld. En als er dan korting is op je favoriete beautyproduct, kan je ook prima wat inslaan. Je favoriete mascara of shampoo gaat toch wel op. Zo hoef je dit product de volgende keer niet te kopen. Super fijn!
Drie winkels met top aanbiedingen:

2.png
3 – Samples

Heb je echt geen geld, maar wil je wel nieuwe dingen proberen? Probeer dan eens gebruik te maken van de samples die je gratis ontvangt! Een sample is een kleine versie van een beautyproduct. Zo bestaan er onder andere mini mascara’s, parfum proefjes en kleine verpakkingen met foundation. Ze zijn helemaal gratis en dus perfect voor je portemonnee.
Drie manieren om aan gratis samples te komen:


4 – DIY

Dit is misschien wel de ultieme budgettip. Maak je favoriete beautyproducten gewoon zelf! Het is vaak gemakkelijk, duurt niet lang en is vooral lekker goedkoop. Op internet zijn onwijs veel DIY’s te vinden die je met de producten uit je keukenkastje kunt maken.
Drie van mijn favoriete DIY’s:


5 – Winacties

Ik had vroeger eerlijk gezegd nooit veel zin om mee te doen aan winacties, totdat ik één keer meedeed en meteen won. Sindsdien doe ik steeds vaker mee en raad ik het jullie zeker ook aan. Who doesn’t love free goodies?
Drie beautybloggers die vaak winacties geven:


Plaats een reactie